Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego
www.balsanature.pl
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Prowadzącym sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: www.balsanature.pl, zwanym dalej „Sklepem” jest Przedsiębiorstwo Usługowe „BALSA” Paweł Wawrzyniak z siedzibą pod adresem 64-010 Krzywiń, Łuszkowo 50, wpisane do rejestru przedsiębiorców CEIDG pod nr NIP: 6981632055, nr REGON 411434393.
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem witryny internetowej www.balsanature.pl.
- Niniejszy Regulamin określa:
- procedurę składania zamówień i zawierania umów sprzedaży,
- czas realizacji zamówienia,
- sposoby zapłaty,
- warunki dostawy towarów,
- zasady rejestracji w sklepie,
- procedurę składania reklamacji,
- prawo odstąpienia od umowy sprzedaży,
- warunki techniczne,
- postanowienia końcowe.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@balsanature.pl lub telefonicznie dzwoniąc pod nr telefonu +48 669 249 918
w godzinach otwarcia sklepu: od poniedziałku do piątku 8:00 – 18:00, soboty 9:00-14:00.
§2. PROCEDURA SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ I ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
- Zamówienie zostaje złożone przez Kupującego w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru umieszczonego w witrynie Sklepu za określoną w nim cenę.
- Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji w momencie potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego.
- Klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia w mailu potwierdzającym. Z tą chwilą następuje zawarcie umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem punktu: 5,6,7.
- Zakupy w Sklepie dokonywane są na podstawie prawidłowo wypełnionego i przesłanego Sprzedającemu formularza zamówienia, dostępnego na stronie internetowej Sklepu.
- Formularze nieprawidłowo wypełnione nie stanowią zamówienia i nie będą realizowane. W szczególności za formularze nieprawidłowo wypełnione będą uznane formularze zawierające nieprawidłowy adres lub numer telefonu kontaktowego. Sklep informuje Klienta drogą mailową o odrzuceniu formularza zamówienia.
- W przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości dotyczących treści złożonego przez Klienta i otrzymanego przez Sklep formularza zamówienia, Sklep zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji zamówienia do czasu wyjaśnienia tych wątpliwości. O wstrzymaniu realizacji zamówienia Sklep niezwłocznie powiadomi Klienta.
- Sklep zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia bez podania przyczyny.
§3. ARTYKUŁY DOSTĘPNE W SKLEPIE
- Wszystkie produkty oferowane przez Sprzedającego są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Zamówienie może dotyczyć tylko artykułów wymienionych na stronie internetowej Sklepu. Zamówienie zostanie zrealizowane przez Sklep jedynie wówczas, gdy produkt objęty zamówieniem jest dostępny w magazynie. W przypadku, gdy część zamówionego towaru nie jest aktualnie dostępna, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany niezwłocznie na adres poczty elektronicznej. Wówczas Klient podejmie decyzję o tym, czy zamówienie ma zostać anulowane, czy też w dalszym ciągu będzie oczekiwał na jego skompletowanie.
- Ceny artykułów dostępnych w Sklepie wyrażone są w złotych polskich. Cena podana w sklepie BalsaNature.pl przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
- Sklep zastrzega sobie prawo zmiany cen oraz prawo wycofania niektórych produktów ze sprzedaży bez podania przyczyn.
- Zdjęcia artykułów zamieszczonych w Sklepie stanowią zdjęcia poglądowe ze względu na unikatowy charakter każdego produktu, mogą więc nieznacznie odbiegać od wyglądu artykułu znajdującego się w sprzedaży.
§4. SPOSOBY ZAPŁATY, FORMY PŁATNOŚCI
W sklepie www.balsanature,.pl udostępniamy następujące formy płatności za zakupy:
- Tradycyjny przelew na konto bankowe:
Santander Bank 81109012740000000136223317
Przedsiębiorstwo Usługowe „BALSA” Paweł Wawrzyniak 64-010Krzywiń Łuszkowo 50
W tytule płatności należy wpisać numer zamówienia oraz dane Zamawiającego.
Na wpłatę czekamy 3 dni od momentu złożenia zamówienia. Po tym czasie zamówienie zostanie anulowane.
- Płatność przy odbiorze kurierowi (za pobraniem w przypadku dostawy kurierskiej).
- Gotówka przy odbiorze w siedzibie Sprzedającego/dowozie bezpośrednio do Klienta.
Przy opcji „za pobraniem” należy dodatkowo potwierdzić zamówienie telefonicznie lub mailowo.
§5. WARUNKI DOSTAWY TOWARÓW: CZAS REALIZACJI I KOSZTY PRZESYŁKI
- Czas realizacji zamówienia to czas, który upływa od chwili przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania kupującemu towarów określonych w zamówieniu.
- Dokładamy starań, żeby czas realizacji był jak najkrótszy. Zamówienia są najczęściej wysyłane w ciągu 48 godzin od momentu złożenia. Maksymalny czas realizacji wynosi 4 dni robocze, jeżeli termin ten miałby się wydłużyć, Sklep niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego. Kupujący ma w takim przypadku prawo odstąpienia od umowy.
- Czas realizacji nie obejmuje czasu dostarczenia przesyłki kupującemu przez firmę kurierską.
- Zamówiony towar jest dostarczany kupującemu w wybrany przez niego sposób: przesyłką kurierską, odbiór własny w siedzibie Sprzedającego, dowóz bezpośredni przez Sprzedającego.
- Kupujący winien zwrócić należytą uwagę na stan przesyłki przy jej odbiorze, w szczególności czy przesyłka nie została uszkodzona lub zniszczona.
- W razie uszkodzenia lub zniszczenia przesyłki podczas transportu, należy w obecności kuriera sporządzić protokół szkody, zawierający datę i godzinę doręczenia przesyłki, imiona i nazwiska osób sprawdzających zawartość przesyłki, jej zawartość i stan, w jakim dotarła. Protokół ten należy przesłać, bez zbędnej zwłoki, do Sklepu.
- Sklep w zależności od żądania Klienta wystawia fakturę uproszczoną lub paragon fiskalny. Paragony fiskalne są wysyłane wraz z zakupionym towarem.
- Koszt przesyłki:
- Koszty przesyłki są każdorazowo podane przy cenie towaru i zależą od gabarytu i wagi przedmiotu;
- przy wyborze opcji płatności przy odbiorze(za pobraniem) koszt przesyłki jest płatny wraz z odpłatnością za zamówiony towar, do rąk upoważnionego pracownika firmy kurierskiej lub Sprzedającego. W przypadku nieodebrania zamówienia płatnego przy odbiorze, Sklep obciąży klienta kosztami przesyłki zwrotnej.
§6.ZASADY REJESTRACJI W SKLEPIE
- Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji tworzone jest indywidualne Konto Klienta.
Konto Klienta to miejsce dostępne dla zarejestrowanych kupujących po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych.
- W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy formularz wypełnia Konsument są to:
- imię i nazwisko,
- adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
- numer telefonu.
Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia przedsiębiorca, do wysyłki zamówionych towarów należy podać:
- nazwę firmy,
- Numer Identyfikacji Podatkowej,
- adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto),
- imię i nazwisko osoby do kontaktu,
- numer telefonu.
- Kupujący może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli Kupujący nie wykazywał aktywności w Sklepie Internetowym, w szczególności nie złożył zamówienia lub nie logował się na Konto Klienta w ciągu 2 lat od ostatniej aktywności.
- Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem kupującemu dostępu do Konta Klienta oraz jego usunięciem.
- Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:
- cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu,
- działalność kupującego jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich, otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności,
- uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Użytkownika o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta Użytkownika,
- kupujący dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
- kupujący w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu,
- podane przez Kupującego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 9 lit. g. należy rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych).
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez sprzedającego zostanie przesłane na podany w Koncie Klienta adres e-mail.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem Konta Klienta. 11. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez kupującego może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail, podany do kontaktu w osobnej zakładce strony internetowej Sklepu lub poprzez usunięcie Konta Klienta.
- Jeżeli wypowiedzenie nastąpiło ze strony Sprzedającego ponowna rejestracja jest możliwa po uzyskaniu zgody Sprzedającego.
- Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
- Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust. 7 i 9 wynosi 14 dni.
§7. PROCEDURA SKŁADANIA REKLAMACJI
Na produkty sprzedawane w Sklepie balsanature.pl udzielamy dwuletniej gwarancji.
W razie stwierdzenia wady towaru, Klientowi przysługuje prawo do żądania od Sklepu doprowadzenia zakupionego towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
Warunki gwarancji:
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub na adres mailowy sklep@balsanature.pl wraz z dokumentacją fotograficzną.
- Rozliczenie reklamacji nastąpi po jej uznaniu.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanych produktach podczas eksploatacji z pełnym przestrzeganiem zasad i wymagań opisanych poniżej.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie trwałość impregnowanego drewna oraz łączników ze stali. Sprzedający nie gwarantuje trwałości koloru impregnacji (promieniowanie słoneczne oraz emisja gazów mogą spowodować zmianę koloru produktów).
- Roszczenia klienta wynikające z gwarancji uznane zostaną wyłącznie na podstawie oryginału rachunku zawierającego datę zakupu. Obsługiwane będą reklamacje, jeśli wada będzie zgłoszona bezpośrednio w momencie powstania.
- O przyjęciu reklamacji do realizacji lub też o uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną, Kupujący będzie powiadomiony przez Sprzedawcę na podstawie oględzin lub zdjęć towaru.
- W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionej reklamacji Klient pokrywa jej koszty.
- Gdy wada stanowiąca przedmiot zgłoszenia reklamacyjnego jest usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane poprzez naprawę gwarancyjną.
- Termin usunięcia wady reklamacyjnej wynosi 21 dni od czasu rozpatrzenia zgłoszenia.
- W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego na wyrób wykonany w drodze indywidualnego zamówienia Klienta, termin realizacji może być przedłużony do 60 dni ze względu na niestandardowe wymiary, kolor, wzór lub rozwiązania technologiczne.
- Po uznaniu reklamacji, Reklamujący zobowiązany jest do dostarczenia produktu do miejsca przeprowadzenia naprawy wskazanym przez Sprzedającego.
- Reklamowany produkt musi być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony na czas transportu.
Gwarancją nie są objęte:
- Uszkodzenia wynikłe ze zdarzeń losowych lub innych okoliczności, niezależnych od Sprzedającego.
- Uszkodzenia wynikłe przy przeróbkach wykonanych we własnym zakresie przez Klienta.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku niezgodnych z zalecanymi przez Sprzedającego zasadami użytkowania, konserwacji i przechowywania.
- Wady i uszkodzenia (z którymi Klient zapoznał się przy odbiorze produktu), z powodu których obniżono cenę.
- Zamierzone przez Sprzedającego w pierwowzorze różnice w profilach, odcieniach kolorów, wynikające z zaprojektowanych cech plastycznych i estetycznych wyrobu oraz cech charakterystycznych dla surowców, z których wykonano produkt.
- Uszkodzenia powstałe w wyniku naturalnego zużycia.
- Zmiany tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, wycieki żywicy i pęknięcia, nie mające wpływu na stabilność konstrukcji, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie promieni słonecznych, dymu tytoniowego lub podobnych.
- Meble zakupione w cenie promocyjnej bądź przecenione.
Wymienione powyżej cechy i procesy stanowią naturalną charakterystykę drewna i nie mogą być podstawą do reklamacji.
Nawet najstaranniej zaprojektowane i wykonane meble ogrodowe narażone są na niekorzystne warunki atmosferyczne i mogą z czasem ulegać zmianom. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zadbanie o ich stan i konserwację:
- nagłe zmiany temperatur mogą powodować pęknięcia i wycieki żywicy,
- naturalne drewno nigdy nie jest jednorodne, jedną z cech podkreślających te słowa jest nieregularne, występowanie sęków,
- miejscowa szorstkość i podniesienie struktury drewna odczuwalne w dotyku,
- codzienne użytkowanie może powodować przetarcie się warstw nawierzchniowych ipregnatu/lakieru /koloru impregnatu – deska nadal jest zabezpieczona preparatem, a do zabezpieczenia służy konserwacja sezonowa zalecana przez Sprzedającego,
- nieznaczne ok 10% wahania rozmiarów w zależności od wilgotności powietrza.
Drewno to produkt naturalny, który stale pracuje, również po przetworzeniu. Dlatego produkty reagują na zmienne warunki atmosferyczne. Mogą w nim zatem powstać pęknięcia i skrzywienia, pojawiające się w związku z występowaniem napięć w drewnie, dlatego ważne jest regularne sprawdzenie dokręcenia śrub.
Konserwacja!
Meble drewniane, nawet jeśli są regularnie poddawane zabiegom konserwacyjnym, mogą zostać zaatakowane przez pleśń lub grzyby. Objawem jest ciemnienie lub wręcz czernienie fragmentów mebli. Na ten problem w wielu przypadkach można zaradzić oczyszczając i konserwując meble na nowo impregnatem do drewna.
Ławka musi stać na terenie równym i trwałym. Zalecane jest pomalowanie wierzchniej strony desek lakierobejcą lub raz w roku odświeżenie desek impregnatem. Deski nie lakierowane można przetrzeć delikatną gąbką nawilżoną olejem do drewna bezbarwnym lub z kolorem – co pół roku.
W codziennym użytkowaniu produkty należy oczyszczać delikatną wilgotną gąbką. Ławka powinna być chroniona przed negatywnymi oddziaływaniami warunków atmosferycznych (długotrwałe intensywne opady, mróz, śnieg), schowane na okres zimowy (np. pod zadaszenie lub w garażu).
Przechowywanie zimą.
W celu zabezpieczenia produktów w okresie zimowym, należy je przechowywać pod zadaszeniem lub w garażu. Mebli nie należy przechowywać w miejscu suchym i ciepłym, ponieważ drewno może za bardzo przeschnąć. Nie należy zakrywać szczelnie folią lub plandeką, bo może to spowodować rozwój pleśni lub grzybów.
- Reklamacje dotyczące uszkodzenia opakowania przesyłki lub uszkodzeń mechanicznych towaru objętego zamówieniem, powstałych podczas transportu będą rozpatrywane w przypadku zgłoszenia ich pracownikowi firmy kurierskiej w momencie odbioru przesyłki i spisaniu przy udziale w/w pracowników dostarczających przesyłkę, protokołu reklamacyjnego określającego, co najmniej rodzaj i zakres uszkodzeń.
- Do rozpatrzenia reklamacji może być konieczne dostarczenie uszkodzonego towaru na adres: Przedsiębiorstwo Usługowe „BALSA” Paweł Wawrzyniak 64-010 Krzywiń, Łuszkowo 103/2.
Do przesyłki należy dołączyć uzupełniony formularz reklamacji, który jest dostępny do pobrania TUTAJ oraz potwierdzenie zakupu.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- W razie uwzględnienia reklamacji Sklep zwróci Klientowi udokumentowaną należność obejmująca koszty dostawy i odesłania towaru, przelewem bankowym, na numer rachunku bankowego podany przez Kupującego.
§8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY, WYMIANA TOWARU
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) Kupujący będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w szczególności z wykorzystaniem formularza i wysłane dowolnym kanałem porozumiewania się na odległość, m.in.:
- wiadomością e-mail, na adres sklep@balsanature.pl
- w formie pisemnej, na adres Przedsiębiorstwo Usługowe „BALSA” Paweł Wawrzyniak 64-010 Krzywiń, Łuszkowo 103/2.
- Oświadczenie o odstąpieniu powinno w szczególności zawierać numer zamówienia, datę jego złożenia, datę odbioru towaru, wskazanie formy zwrotu uiszczonej ceny. Wzór oświadczenia, w postaci formularza do pobrania został umieszczony….
- Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia o woli odstąpienia od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
- dodatkowych koszów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego,
- bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru).
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni na adres Sklepu. Dla do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem na adres: Przedsiębiorstwo Usługowe „BALSA” Paweł Wawrzyniak 64-010 Krzywiń, Łuszkowo 50.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym, w jego oryginalnym opakowaniu (jeżeli towar występował w opakowaniu) i ze wszystkimi dodatkami, które Konsument otrzymał w wyniku realizacji zamówienia.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania rzeczy z powrotem, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- W czasie do 14 dni od zakupu umożliwiamy wymianę towaru na inny z naszej oferty.
§9.WARUNKI TECHNICZNE
1. W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu Użytkownik powinien posiadać:
- przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 7.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niż 2,
- włączoną obsługę Java Script,
- aktywny adres e-mail
§10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01. maja 2021 r.
- Klient składając zamówienie oświadcza, że zapoznał się z treścią Regulaminu sklepu i akceptuje jego postanowienia.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży rozstrzygał będzie polski sąd powszechny.
- Wszelkie opinie i pytania dotyczące pracy Sklepu oraz oferowanych artykułów należy kierować na adres poczty elektronicznej: sklep@balsanature.pl